7. 4. 2009

Konečne tam dole a ešte o trochu ďalej

NZ – dovolenka. Jeeee:

- krajina, ktorej najväčším environmentálnym problémom sú kravské (a ovčie) prdy. Je to fakt zlé (veľké emisie metánu výrazne prispievajúce ku klimatickým zmenám), ale necítiť to



- tiež krajina, v ktorej ďalším značným enviro problémom sú „cizácke“ zvieratá – tie ktoré boli necitlivo prepravené na tento vtedy ešte panenský ostrov a ktoré narušili rovnováhu endemických druhov. Medzi takéto patria zajace, oposumy, ... údajne nenávisť voči oposumom je aj medzi niektorými environmentalistami taká, že demonštratívne nosia ich kožušiny a jeden zelený poslanec má kreslo v parlamente vystlaté oposumím kožuchom.

From 2009 03 dovolenka\Onemana and road


- aj tu sa jazdí na „zlej strane“ cesty (aj v Thai a Malajzii)

- a kopec ďalších vecí je tu naopak – vraj po spláchnutí sa vír v záchode točí inak ako na severnej pologuli (tak toto som – sama neviem prečo – nepozrela, hoci vraj Bart Simpson o overenie tejto informácie mal eminentný záujem), samozrejme nočná obloha je iná (nie že by som na toto bola veľká expertka, ale aj voľným okom laika je to jasné), slnko ide opačným smerom (tak toto som síce pred tým tušila a počula, ale je to fakt haluz, na ktorú som si poriadne nezvykla)... a čo som vôbec nevedela, že tam u nich sa mesiac mení opačne. Takže to naše „D“ ako „dorastá“ a „C“ ako „cúva“ proste nefunguje.

From 2009 03 dovolenka\Catlins Surat Bay


- prvý rozdiel bol hneď v lietadle – steward v Malajzských aerolíniách, ktoré si zakladajú na pohostinnosti (inak fakt dobré jedlo) nás sprevádzal asi takto: „Dámy a páni je nám nesmiernym potešením privítať vás na palube, celá posádka dúfa, že sa budete cítiť príjemne, o čo sa budeme zo všetkých síl snažiť...“
Steward v NZ aerol.: „ Ok kamoši, tak vás vítam v mene najlepšej posádky na svete, konkrétne tam vpredu vidíte Judy – moju bývalú frajerku, v strede Emily – moju súčasnú frajerku a vzadu Bety – moju budúcu.“

From 2009 03 dovolenka\Catlins Surat Bay


- mojím najväčším sklamaním bolo, že tu majú pavúky. Bez srandy – žila som v predstave, že sa na tento protinožný ostrov proste nepreplavili....

Zajtra viac o nasom beznom, vlastne uplne nezvycajnom, dni.

1 komentár:

Polko povedal(a)...

Ahojte. Len jedna oprava. Ono nejde ani tak o prdy ale skor grgy, moc a konverziu lesov na postviny pre kravy ktore sa musia naviac prihnojovat.