22. 12. 2009

BKK začína, keď my končíme...

... teda skončili sme...

Bangkok. Zvláštna vec – toto mesto mi asi ozaj prirástlo k srdcu... Podobne ako Bagdad, New York a Banská Bystrica – každé z mojich zastavení akosi ladí s inou fázou môjho života. So všetkými to bol neopakovateľný a dosť intímny vzťah. Uff a ako odlišný....
(Inak ten Bagdad som doplnila až na miláčikov hec - znie to ako riadna snobáreň, ale tá Bystrička tak echt vyniká ...:-)

From BKK začína, keď my končíme...


„Vieš čo, milý, ten Bangkok vyzerá zo strechy nášho domu ako celkom vibrujúce nočné party mesto“ prišla som po asi 7 mesiacoch s týmto zase raz vele-bystrím pozorovaním. Tak mi to nejak doplo, keď som sa zo strešnej verandy rozhliadala po rozžiarených lákadlách dookola podo mnou. To tie fázy života – kým v New Yorku som využívala každú skulinku, aby som bola súčasťou toho vir-varu, tu si tai-chím medzi večne rozkvitnutými ... pri strešnom bazéne s prízvukom usadeného luxusíku. Hm. Začína mi ale už trocha chýbať občas sa poriadne vyvenčiť a privoňať si k lákadlám. Šak aj to bude, len asi už nie tu, v Bangkoku.
K nočnému životu (resp. k tomu, čo málo o ňom viem) ešte:
„My asi ani neuvidíme Bangkokské vychytené štvrte, pussy shooting banana a tak...“ miláčik hrdinsky zakrýva sklamanie.
„Šak choď“ vyháňam ho, ako starostlivá a dôverujúca partnerka.
„Ale keď tam ide singel chlap, tak je ťažké presvedčiť, že som tam len z čistej ľudskej zvedavosti. Všetci si myslia, že mi ide o viac“.

(Inak odkedy som toto písala, tak už tam booool! Sľúbil, že popíše autentické zážitky s Bharmskou kráskou s prasačím noštekom. To som zvedavá, či sa k tomu dokope...Mne už povedal...:-)

From BKK začína, keď my končíme...


Asi má pravdu, rada by som išla, ale zvykanie krpca na nočný dozor, iný ako náš, sme zanedbali. Aspoň nebudeme páchať nič protizákonné. Nočných podnikov tohto rázu je tu habadej, hoci sex za odplatu a všetky jeho vetvy sú zakázané. To však neznamená, že sa podniky krčia niekde v ilegálnom prestrojení – názvy „Bunny House“ alebo „Special Thai masage plus“ nenechávajú na pochybách. Ak sa polícia rozhodne robiť raziu, pekne slušne prevádzkarov upozorní, oni všetko na povrchu upracú a po razii sa fičí ďalej. Nedivila by som sa, keby polícii účtovali ušlý zisk.

Denný Bangkok máme viac zmáknutý. A tým nemyslím, že vieme ktoré detské ihrisko je ako neudržiavané alebo o koľkej otvárajú to dobré mega-akvárko, či detské múzeum. Snažili sme sa brouzdať rôznymi štvrťami tohto mesta a zažívať ich jedinečnosť. Jeden z prvých blogov, čo som začala písať sa volá „Prvé navštívené štvrte v BKK“, ale tam to zostalo. Teraz už môžem písať „Jedny z posledných ...v BKK“, aj tak to nie som schopná dokončiť. Keď mi na niečom záleží, tak to neviem prežuť a s ľahkosťou vypľuť. A nostalgia, čo nás s miláčikom začla prepadávať to neuľahčuje:
„Sranda, tu v susedstve nás pozná ďaleko viac ľudí, než doma okolo Palisád“ konštatuje milý a ja dodávama, že pravdepodobne vďaka krpcovi, hoci hlavne to vypovedá o hravej spontánnosti miestnych. Neviem, koľko si z tohto bude pamätať Marek, zrejme v tej zážitkovej rovine veľa nie. Nádejám sa, že kdesi „v kostiach“ si týchto pár mesiacov odnáša. A ja mu/nám chcem nafotiť všetky drobné zákutia nášho Bangkokského susedstva.

From BKK začína, keď my končíme...


Čo sa mňa týka, okrem vzťahov k mestu a susedstvu, vzťahy s ľuďmi som tu nadväzovala podľa kritéria: matky resp. nanies detí v Marekovom veku. Nejako som nemala až takú potrebu na relatívne krátky čas rozhadzovať iné siete než tie v „playgroups“. Aj tak lúčenie s niektorými ženskými mojej krvnej skupiny bude ťažké: „Tak pa, asi sa už nikdy neuvidíme“. Ooo, končím túto melodrámu. Ale keď... aj návšteva našej obľúbenej kaviarne „Fish and Cat place“, ktorá bola s bazénom jediným útočiskom v drsnejších úvodných mesiacoch oťukávania, už prináša vzdychy .

Nechce sa mi opakovať moju klasickú chybu, takže bez veľkého žutia začínam chrliť kúsky Bangkoku. Bude to akási mozaika „nášho Bangkoku“ – prežitky, štvrte, miesta, ktoré sme zakúsili. Rôzna dĺžka, rôzna chronológia...vlastne ešte neviem ako to bude. Proste: dana, marek, martin – Bangkok v 2009...: (vid dalej)

Žiadne komentáre: