22. 12. 2009

Aktuálne kontrasty aneb - Preruším Bangkok Bratislavou

Takže vraj mám napísať, ako si zvykáme – hlavne krpčok – na návrat z tropického raja... Hm, tak jo... Mám?

From Aktuálne BA


Do riti, veď je tu kosa ako sviňa! Dnes to bol pre nás 45 stupňový rozdiel oproti minulému týždňu! Toto ťukám a rozcitlivelo sa dívam na také tie fešné omaľovánky ako v Mrazíkovi na okne, ale tam romantika končí! Rukavice – palčiaky mu padajú a prstové obúvam tak 10 min – čiapky, pančuchy a futrované gate... Neviem všetky tie kúsky odevu obhospodárovať! Okrem toho naobliekaný váži aspoň o 2 kg viac, čiže nosím 16 kilovú, ťažko uchopiteľnú guľu. Ako sa to dá zvládnuť s viac ako jedným závislým človiečikom netuším. Dnes, keď sa mi naštvatý, že sa nevie zohnúť po padnutú rukavicu druhý krát hodil na Obchodnej, som ho schytila a utekajúc na trolej vytratila mobil. Ešteže ho nejaká milá „Pani Paulínka“ pre mňa zachránila...
Pančušky som nikdy nenosila, ale tak som sfajnovela, že teraz hej – abo že by bola fakt taká zima? Ale malému sa to páči:
„Mama, ded legs (jeho verzia na „červené nohy“) – like a lady in airplane“ rozlúštenie: Pobavili ho moje červené pančušky, ktoré mu pripomenuli letušku z Austrian, ktorými sme sem leteli.

From Aktuálne BA


Naše predvianočie je spolu s návratom poznačené rozpadávajúcou sa domácnosťou, rozhrdzaveným autom, niekoľkými liebesbriefmi zo sociálky a zo zdravotky, čo treba vybaviť, a chladničkou, čo fičí na rovnakú teplotu ako to čudo vonku.
Auto: „Fasa, lepšie by som spravil, keby som ho nechal odstavené pod oknom“ smúti milý, že Róland Mafo (tak sa volá náš sekáčový mafiánsky čierny, sekáčovy ford focus) dopadol v babičkinej garáži prabiedne. Som zvedavá ako pocestujeme na lyže.
Joj možno nijako, lebo aj tam je problém – ešte v lete kamoška vybavila cez limbu. Mali sme ísť: 16 ks dospelých, 8 ks detí a 3 psy. Novinka z dneška: „Cez Limbu som sa dozvedela, že ten prenajímateľ sa mi neozýva, lebo prachy spreneveril a chata je zatvorená. Ešteže sme sa tam celá kolóna netrepali a napadlo ma cinknúť“ zvestuje kamoška ďalšiu jóbovku.
Chladnička bude hádam ok: „Páničko, ale to vám dojdeme až po sviatkoch – viete teraz riešime tých čo im to celkom vybuchlo“ – celkom rozumne...
Aj môj parádny punkový opasok kúpený v Bankogskom MBK sa pos... Našťastie pán Brašnár z Vysokej mi za neuveriteľné 1 Euro vymení pracku!

From Aktuálne BA


Ale to pindám stále ja. Trošku o malom. Prvé 3 noci sa budil o cca 2hej: „I go home to Bangkok. I miss Bangkok!“ smútil malý bambulín. Ďalšia fáza býva tesne po 5tej „ráno“...! Tma, radiátory nám z neznámeho dôvodu teplom ledva šepkali a ja v sebe dolujem teplé slová pre nášho malého hrdinu typu: „Ale rovno pod oknom máme detské ihrisko – uvidíš ako super!“ (teraz tam ledva páchne živá noha, ale neva)
Ale spoločenský život sa nám vylepšil. Milý bol pozdraviť „svoju krčmu“ ešte v deň príletu a aj deň potom a aj... Ale nie, ten tretí som vyrazila so svojimi zase ja a dopadla som nevalne... Aligátor do druhej, domov som nedopajdala zrovna rovno, ale najlepšie ma čakalo v predsieni. Štukám kľúčikmi – nie kvôli netriezvosti, ale kamoši čo u nás bývali dali spraviť nové kľúče, sú ešte nevyjazdené a svoje neviem nájsť – a zrazu sa dvere otvárajú: „Mama home“ otvára ich malá rozospatá postavička v pyžamku (inak aj to bol boj, lebo „doma v BKK“ spal zásadne nahý). Bývame na prízemí. Už zamykáme...!

Takže toto je „aktuálne o nás“. Viac už nepíšem, kým zas nebude o čom... Zato nechám dobehnúť náš Thajský blog. Ešte v ňom bude: rôzne kúsky Bangkoku, druh thajsky novy rok (Loy Kratong) a náš výlet do Laosu. Na zohriatie – krásne sviatky!
No a foto - nech kontrastujú, tiež by mohli zohriať. Sú ešte z našich zážitkov, prevážne druhá návšteva ostrova Slonov (Koh Chang) aj s kamošmi...

Žiadne komentáre: